Alimente care fortifica parul

Published on 2013-08-27

  • Alimente care fortifica parul

Nu mai este nici un secret ca sanatatea vine din interior, chiar si cand vorbim de par. O alimentatie rationala, sanatoasa si bogata in nutrienti este cu atat mai importanta cu cat parul este supus in mod constant substantelor chimice din vopsea sau produselor de styling si degradarii cauzate de temperaturile ridicate ale instrumentelor de aranjare a parului.

Ca orice alt organism al corpului, celulele si procesele responsabile de cresterea unui par puternic si sanatos depind de o dieta echilibrata si sanatoasa. Schimbarile drastice in alimentatie, fie ele bune sau rele sunt resimitite mai greu de par decat de piel. Astfel, doar o saptamana de dieta precara se poate reflecta in cateva zile la nivelul epidermei prin eruptii, iritatii sau paloare a pielii. Insa, la nivel capilar, deficientele nutritive se pot resimti abia dupa cateva luni.

Desigur ca sanatatea parului nu este influentata doar de dieta zilnica: fumatul, dezechilibrul hormonal si lipsa somnului sunt factori care provoaca daune ce nu pot fi reparate de nici un aliment-minune. Totusi, ceea ce mananci poate avea o importanta mai mare decat crezi, deoarece o alimentatie variata, bogata in proteine si cateva ingrediente esentiale poate constitui ingrijirea suplimentara de care parul tau are nevoie.

Miezul de nuca

Doar 25 de grame de nuci constituie 90% din doza zilnica recomandata de acizi grasi Omega-3, suplimentand si cu un continut bogat in biotina si vitamina E, care protejeaza impotriva daunelor solare la nivel capilar, stopeaza caderea parului si ajuta la refacerea celulelor ADN. In plus, nucile contin si cupru, un mineral esential in mentinerea stralucirii si culorii parului vopsit.

Somonul

Este o sursa vitala de proteine si vitamina D necesare fortificarii parului, insa cel mai important beneficiu pe care acest peste de apa rece il aduce, este reprezentat de acizii Omega-3. Parul are nevoie de acesti nutrienti pentru mentinerea uleiurilor naturale care asigura hidratarea pielii si foliculilor capilari.

Oualele

Atunci cand vine vorba de par, o portie de vitamina B7 (biotina) nu strica. Aceasta se gaseste in galbenusul de ou, care protejeaza foliculii de par si previne ruperea firelor.

Mai multe studii arata ca biotina creste si rezistenta unghiilor. In afara continutului ridicat de proteine, oualele contin patru minerale esentiale: seleniu, zinc, fier si sulf. Acestea asigura facilitarea transportului de oxigen la nivelul foliculilor de par si previn instalarea anemiei, ce cauzeaza caderea parului.

Spanacul

Constituie o sursa bogata de fier, beta-caroten, acid folic si vitamina C ajutand astfel la mentinerea sanatatii parului la nivel celular si stimuland circulatia uleiurilor naturale la nivelul scalpului.

Carnea de pasare

Deoarece parul este constituit aproape in intregime din proteine, alimentele proteice reprezinta fundamentul sanatatii capilare. In plus, carnea de pasare este o sursa bogata si de fier, zinc si complexul de vitamine B care combat caderea parului si dau stralucire acestuia.

Stridiile

90 de grame de stridii ofera un uimitor 500% din doza zilnica recomandata de zinc. Acest mineral este esential pentru a combate caderea parului si chiar a genelor, in special cauzate de stres si de schimbarile sezoniere, prevenind simultan uscarea si descuamarea pielii scalpului.

Pepenele galben

Contine beta-caroten, un antioxidant pe care corpul il transforma in vitamina A - vitala in mentinerea structurii parului. Functionarea la nivel celular a intregului organism depinde de cantitatea echilibrata a acestei vitamine. In plus, aceasta protejeaza si ajuta la secretia uleiurilor care mentin scalpul sanatos, iar carenta acesteia poate duce la aparitia matretii.

Condimentele

Anumite mirodenii precum sofranul, ardeiul iute sau chimenul sunt considerate a avea un efect miraculos asupra parului. Acestea redau supletea, vitalitatea si stralucirea parului, iar datorita continutului bogat in zinc, cresc rezistenta acestuia de la nivelul radacinii, fiind extrem de importante in combaterea caderii parului si prevenirea calvitiei.

Iaurtul

Produsele lactate dar si unele legume precum broccoli si salata sunt in general o sursa esentiala de calciu, proteine si acizi care ajuta la refacerea structurii parului, impiedicand astfel ruperea si aspectul uscat al acestuia.

Peste gras, de apa rece

Pestele precum macroul, somonul, sardinele, pastravul, heringul si tonul reprezinta o sursa buna de proteine, fier si acizi grasi omega 3 si 6. Acesti acizi grasi sunt esentiali pentru un par sanatos, piele si unghii, potrivit cercetatorilor.

Femeile insarcinate si cele care alapteaza trebuie sa discute cu medicul inainte de a consuma acest tip de peste, caci poate sa contina un nivel ridicat de mercur.

Seminte, precum cele de susan, floarea soarelui, dovleci si chia

Parul, unghiile si pielea sunt compuse din proteine si minerale, la fel precum penele unei pasari. Inaripatele mananca in principal seminte, asta pentru ca se bazeaza pe proteine si acizi grasi esentiali, 2 nutrienti esentiali si pentru par.

Susanul intareste radacina parului, activeaza scalpul si incurajeaza functionarea corecta a metabolismului.

Legume cu frunze inchise la culoare

Broccoli, napii si sfecla sunt surse foarte bune de vitamina A si fier. Acestea sunt esentiale pentru producerea uleiurilor esentiale pentru par si pentru stralucire si elasticitate. Tot ele ofera si calciu.

Alge marine, inclusiv spirulina si clorella

Cercetatorii au descoperit ca algele de mare contin proteine complete si aminoacizi. Algele au echilibrul perfect intre acizii grasi omega 3 si 6.

Pentru a maximiza beneficiile unei diete constituite din astfel de alimente favorabile sanatatii parului, suplimentati-o cu un aport suficient de apa. Opt pahare de apa pe zi stimuleaza eliminarea toxinelor care se regasesc si in structura capilara, sustinand astfel procesul de purificare din interior si contribuind la un nivel optim de hidratare.

Tocmai de aceea, acordand mai multa atentie ingrijirii din interior, efectele se vor vedea la exterior prin: aspectul matasos, stralucire, elasticitate, usurinta la pieptanat si diminuarea caderii firelor de par.

COMMENTS

Add a comment

No customer comments for the moment.