Imunitatea copiilor pe timpul verii

0000-00-00 00:00:00 / Categorie: Toate / Sanatate

Sistemul imunitar protejeaza impotriva bateriilor, virusurilor, ciupercilor si a altor microorganisme daunatoare corpului. Toxinele din alimente sau mediu, o dieta neadecvata pot contribui la o slabire a activitatii sistemului imunitar, ceea ce poate deveni o problema importanta pentru sanatatea copilului tau!

 

Un copil sanatos, cu un corp rezistent si o imunitate puternica, este un copil care iese zilnic afara pentru a intra in contact cu razele soarelui si aerul proaspat. Odata cu venirea verii, copilul, indiferent de varsta, va petrece foarte mult timp in aer liber, iar astfel va fi expus la diferiti factori ce ii pot slabi sistemul imunitar.

 

Ce poti face?

 

In primul rand, respecta indicatiile medicului cu privire la orele permise pentru a iesi cu cel mic afara si foloseste crema solara cu factor de protectie ridicat.

 

Inotul si alte activitati in apa sunt modalitati excelente de recreere, cu multe beneficii pentru sanatatea copilului. Totusi, indiferent daca mergeti la piscina sau plaja, ar trebui sa ai la indemana un set de haine de rezerva: o palarie, pantaloni, pantaloni scurti/fusta, bluza si jacheta. O sa ai nevoie de haine cand:

 

1.     Copilul intra in apa imbracat;

2.    Copilul incepe sa alerge - o jacheta va deveni cu siguranta folositoare, mai ales ca atunci cand o sa se opreasca din alergat va resimti frigul;

3.    palarie este un accesoriu indispensabil pentru cei mici, capul copilului fiind foarte sensibil. In zilele racoroase il va proteja impotriva pierderii de caldura, iar in zilele calduroase, previne riscul supraincalzirii in soare. Astfel, iti recomandam sepci sau palarii cu bor, care ajuta la protejarea fetei si gatului;

 

Nici servirea bauturilor reci sau inghetata nu este de neglijat vara. Nu uitati ca infectiile in gat sunt cauzate de virusuri si bacterii, iar ele se declanseaza la schimbarile de temperatura.

 

1.    Incearca sa iti inveti copilul sa manance alimentele reci treptat, alternand alimentele la temperatura camerei cu cele abia scoase din frigider;

2.    Este mult mai bine sa racesti bauturile racoritoare in frigider decat sa adaugi cuburi de gheata in pahar. Tine minte acest lucru atunci cand comanzi la un restaurant sau la o terasa, deoarece cuburile de gheata cu siguranta nu sunt preparate din apa fiarta si racita. Nu numai ca cel mic ar putea avea probleme cu gatul, dar si cu burtica;

3.    Nu da copilului bauturi reci sau inghetata imediat dupa ce a terminat joaca, mai bine asteapta pana cand temperatura corpului revine la normal, iar copilul nu mai este transpirat;

4.    Cand vrei sa cumperi inghetata, asigura-te ca aceasta este proaspata si orienteaza-te catre cea fara ambalaj. De cele mai multe ori, inghetata ar putea fi topita si recongelata;

 

Cat timp este indicat sa-l lasi pe cel mic in apa?

 

1.    In zilele mai racoroase, cu vant slab, scoate copilul din apa dupa cateva minute. Primele bai nu ar trebui sa fie prea lungi. Pentru a preveni imbolnavirea, usuca-i corpul cu un prosop, prin miscari rapide, cu atentie deosebita la picioare. Dupa ce l-ai imbracat cu haine uscate, puteti sa alergati impreuna, stimuland in acest fel circulatia sangelui;

2.    Alergatul in apa poate fi foarte minunat pentru micutul tau. De ce? Copilul trece de la nisipul cald la apa, care este mai rece, apoi iar din apa, pe suprafata calda. Acest lucru influenteaza vasele de sange care se contracta si se dilata o data cu schimbarea de temperatura. Prin urmare, acest exercitiu stimuleaza functionaliatea vaselor de sange;

3.    Exista o cale prin care poti incalzi apa din mare. Prima metoda este sa sapi o groapa in nisip si sa o umpli cu apa, iar a doua sa folosessti o piscina pneumatica. In ambele cazuri, apa se va incalzi rapid, iar copilul se va putea juca mult timp. Nu uita insa ca indiferent de situatie, trebuie sa protejati copilul de soare, iar o idee excelenta este umbrela de plaja.

 

Deja stii cum sa-l imbraci pe cel mic si ce ar trebui sa iei cu tine la plaja sau la piscina indiferent de vreme! Asa ca, iti recomandam sa va plimbati cat mai des, chiar si cu cei foarte micuti, pentru ca aerul proaspat si briza marii le sunt foarte prielnice, prevenind problemele respiratorii. Inhalatiile naturale sunt minunate pentru copiii predispusi la infectii.

 

De asemenea, nu uita sa-l hranesti sanatos, printr-o dieta bogata in vitamine si minerale, in special vitamina C din citrice, mere, patrunjel, rosii, ardei, piersici, fructe de padure; vitamina A din morcovi; vitamina E din uleiuri vegetale.


Taguri: ,