Suplimentele, aliat în sezonul rece

2019-10-11 12:16:13 / Categorie: Toate / Sanatate

 Chiar dacă avem acces și în lunile reci la fructe și legume proaspete, ele nu ne oferă la fel de multe vitamine și minerale ca în lunile calde ale anului. Specialiștii recomandă ca în aceste luni să se realizeze un set de analize pentru depistarea carențelor din organism, și după caz, apelarea la suplimente alimentare.

Pentru că sezonul gripelor și al răcelilor se apropie, sistemul imunitar trebuie întărit punându-i la dispoziție toate vitaminele și mineralele de care acesta are nevoie pentru a lupta cu infecțiile. Specialiștii consideră că persoanele care au nevoie de suplimente alimentare, cu precădere, în sezonul rece sunt: cele trecute de 60 de ani, fumătorii, persoanele cu afecţiuni cronice, cum sunt diabetul, bolile hepatice sau boala Crohn şi persoanele cu psoriazis.

    Suplimentele alimentare nu intră în categoria medicamentelor, însă sunt și acestea destinate îmbunătățirii problemelor de sănătate. Acestea pot fi folosite îninte de începerea unui tratament medicamentos sau în perioadele solicitante pentru organism, examene sau efort fizic intens.

    Înainte să începeți o cură de suplimente alimentare este bine să vă consultați cu medicul generalist pentru a vă prescrie suplimentele și doza personalizate pentru nevoile fiecărei persoane. Trebuie reținut faptul că doza recomandată de medic trebuie urmată cu strictețe deoarece o cantitate mai mare poate dăuna organismului. Specialiștii recomandă încetarea consumului de suplimente alimentare o dată ce apar efecte negative asupra organismului. În cazul în care apar senzații neplăcute, e bine să consulți un medic.

Iată ce suplimente sunt potrivite pentru sezonul rece:
1.    Vitamina C
Poate fi asigurată prin suplimente alimentare sau prin consumul de citrice, ardei roșu, pătrunjel, cătina și fructe de pădure sau sfeclă roșie. Un consum optim de vitamina C îmbunătățește funcțiile celulelor imunitare.
2.    Vitamina A
Această vitamină este esențială pentru prevenirea uscării pielii din cauza vântului și a frigului. Cum deficitul de vitamina A este una dintre cele mai răspândite carenţe vitaminice din lume, este aproape o certitudine că avem nevoie, pe lângă aportul alimentar, şi de suplimente, mai ales în acest sezon.
3.    Magneziu
Magneziul participă, în calitate de co-factor, la peste 300 de reacţii enzimatice cunoscute, incluse în spectrul activităţii metabolice. Acest compus are beneficii și la transmiterea semnalelor nervoase, sporeşte adaptarea la frig, serveşte drept parte componentă a oaselor şi a smalţului dentar şi, de asemenea, contribuie la vasodilatare.
4.    Vitamina D
Pe parcursul sezonului rece, nu avem parte de prea mult soare, iar acest lucru nu ne ajută foarte mult în absorbția de vitamina D. Deficiențele pot duce la probleme cognitive, astm, boli cardiovasculare și chiar cancer. Principalele surse de vitamina D sunt produsele lactate, peștele gras, oul dar și suplimentele alimentare.

   Deși nu se încadrează în categoria suplimentelor alimentare pentru sezonul rece avem nevoie și de foarte multă apă pentru a ne hidrata!